همه چیزدرراهنمایی خرید بهترین کابلشو

راهنمای خرید بهترین پرس کابلشو

در گذشته برای اتصال سیم ها به یکدیگر هر دو سیم را روی یکدیگر می پیچاندند که این امر بعد از مدتی سبب جدایی سیم ها از یکدیگر، اتصال نادرست و یا برق گرفتگی می شد . برای بهتر شدن اتصال و عدم برق گرفتگی و یا اتصال فاز و نول به یکدیگر این اتصال ها را توسط چسب برق عایق می کردند .به وسیله چسب برق مبحث عایق بودن اتصال سیم ها حل شد ولی همچنان اتصال درست سیم ها در مواردی برقرار نمی شد ودر مقطع هایی که اتصال برقرار می شد امکان عدم اتصال صحیح بود .برای رفع این مشکل استفاده از قطعاتی به نام کابلشو و یا وایرشو استفاده می کنند که احتمالا باید این قطعات را در سیم کشی ماشین ها و یا در محل هایی که ترانزیستور های برق وجود دارند دیده باشید.

انواع کابلشو

کابلشو ها را می توان از نظر نوع ساختای و جنس به دسته های گوناکونی تقسیم بندی کرد:

  • کابلشو پرسی
    کابلشو پرسی
  • وایر شو پیچی
    مانند وایر شو سر باطری که کابلی که داخل سرکابل می رود توسط پیچ برروی وایرشو محکم می شود
    وایر شو پیچی

کابلشو ها از نطر جنس هم به دسته های مختلفی تقسیم می شود:

  • کابلشو آلومینیومی : برای اتصال سیم های مسی
  • کابلشو مسی: برای اتصال سیم های مسی
  • کابلشو بی متال Bi-metal : زمانی که جنس هادی و محل اتصال از دو جنس مختلف باشند برای اینکه خورندگی ایجاد نشود از کابلشو های بی متال استفاده می کنند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع کابلشو ها و نحوه انتخاب بهترین کابلشو می توانید مقاله کابلشو چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

همانطور که در این مقاله مطالعه فرمودید برای اتصال برخی کابل ها به کابل شو ها نیاز به پرس کردن کابل به کابلشو وجود دارد . دستگاه پرس کابلشو در پرس کردن کابلشو روی کابل به شما کمک می کند.

این دستگاه ها در انواع بر در انواع مختلف و متنوعی ساخته می شوند، با ما همراه باشید تا با انواع پرس کابلشو و نحوه انتخاب پرس کابلشو آشنا شویم

انواع پرس کابلشو

  1. پرس کابلشو دستی
    پرس های کابلشو کوچک تا سایز ۳۵ میلی متر که به نام پرس وایر شو نیز شناخته می شود . در دو مدل سری ثابت و سری متغیر که به صورت ست و تکی عرضه می شود.ست وایر شو زوپرپرس کابلشو دستی از سایز ۶ میلی متر تا نهایتا ۲۴۰ هم ساخته می شود، ولی برای سایز های بالاتر از ۲۴۰ به دلیل فشار بالا و نیاز به پرس دقیق، باید از نیروی هیدرولیک برای سادگی و بهتر شدن کار بهره گرفت.
    پرس کابلشو های دستی نسبت به پرس کابلشو هیدرولیک از قیمت پایین تری برخوردار هستند ولی در راحتی کار در پرس کابلشو هیدرولیک نسبت به پرس کابلشو دستی بیشتر است.
  2. پرس کابلشو هیدرولیک

    پرس کابلشو هیدرولیک به ۲ صورت پمپ سر خود و پمپ جدا ساخته می شود .
    پرس های پمپ سر خود از سایز ۴ میلی متر تا ۴۰۰ میلی متر را پوشش میدهد .

    پرس کابلشو هیدرولیک مزایا و معایب پرس کابلشو پمپ سر خود :
    کاربری پرس کابلشو پمپ سر خود نسبت به مدل پمپ جدا ساده تر است. مخصوصا اگر کار روی دکل، یا محل هایی که فضا برای کار کردن سخت تر است.
    جابجایی راحت تر و استفاده در فضاهای مختلف پروژه
    پرس های پمپ جدا از سایز ۱۶ تا ۳۰۰، ۱۶ تا ۴۰۰، ۱۵۰ تا ۶۳۰، ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی متر امکان پرس کردن کابلشو را به شما می دهد .

  3. پرس کابلشو هیدرولیک پمپ جدا

    پرس کابلشو پمپ جداپمپ های هیدرولیک مخصوص پرس کابلشو ها به صورت دستی، پایی، برقی و بادی وجود دارد که تمامی پرس کابلشو ها می توانند توسط شیلنگ و اتصالات مربوطه به این پرس ها متصل شده و کار کنند.
    در انتخاب پمپ هیدرولیک برای کابلشو ها باید به موارد زیر دقت کنید:
    ۱- سرعت کار. در صورتی که سرعت کار برای شما اهمیت زیادی دارد بهتر است از پمپ برقی استفاده کنید
    ۲- فشار کاری. فشار کاری برای پرس کابلشو ها باید ۷۰۰ بار باشد و پمپ ها با فشار پایین نیروی کافی جهت پرس را به سری های کابلشو وارد نمی کند.
    ۳- راحتی کار : راحتی کار در طولانی مدت برای اپراتور ها بسیار حائز اهمین است .کار با پمپ دستی برای اپراتور های مربوطه سخت تر بوده و کار با پمپ پایی برای آن ها ساده تر است ، همچنین درصورت فراهم بودن کمپرسور باد و یا اتصال برق میتوانید از پمپ بادی و برقی با سرعت بسیار بالاتر و بدون فشار برروی اپراتور استفاده کنید .
    ۴- قیمت پمپ هیدرولیک : مسلما قیمت یکی از پارامتر های خرید می باشد پمپ های دستی و پایی به نسبت پمپ های قیمت مناسب تری هستند و بعد از آن میتوانید روی پمپ بادی و برقی حساب کنید.

  4. پرس کابلشو شارژی

    اگر در جایی کار می کنید که نیاز به سرعت بالا در پرس کردن کابلشو دارید و امکان اتصال به برق برای شما وجود نداشته باشد باید از پرس کابلشو شارژی استفاده کنید .
    پرس های شارژی در سایز های ۱۶ تا ۳۰۰ و ۱۶ تا ۴۰۰ ساخته می شود.

دستگاه پرس کابلشو شارژی براش لس تا سایز 400 زوپر مدل EB-400
برای انتخاب صحیح دستگاه پرس کابلشو باید چند مورد مشخص گردد:
۱- در انتخاب پرس کابلشو مهمترین عامل تعیین سایز کابلشو می باشد، شما در ابتدا باید مشخص کنید تا چه سایزی کابلشو در پروژه خود مصرف میکنید.
۲- جنس کابلشو
۳- نوع پرس کابلشو مورد نیاز (دستی، هیدرولیک، شارژی)
نحوه کار پرس کابلشو :
· ابتدا کابلشو متناسب با سایز کابلی که در اختیار دارید را انتخاب کنید .
· سر کابل را به اندازه استوانه کابلشو لخت کنید به صورتی که کاملا سر سیم به انتهای سیلندر بچسبد و قسمت لخت سیم بیرون از سیلندر باقی نماند.
· اگر سیم درون سیلندر شل باشد و به خوبی قرار نگیرد حتما در انتخاب کابلشو و سیم اشتباه کردیم.
· کابلشو را داخل دهانه پرس قرار داده و پرس کابل را شروع کنید . دقت کنید که بهتر است عملیات پرس برروی کابل شو به صورت یک دفعه ای انجام شود
· بعضی از پرس کابلشو های هیدرولیک دارای سیستم محافظتی (Saftey) هستند که به محض رسیدن فشار پرس به حد مناسب به صورت خودکار فشار را قطع می کند و پرس آزاد می شود که این امر باعث جلوگیری از له شدگی کابلشو می شود.

جمع بندی:

برای اتصال ایمن کابل ها به یک دستگاه یا مدار های مختلف از کابلشو ها استفاده می کنند، یکی از انواع کابلشو ها، کابلشو های پرسی هستند که برای اتصال کابل به این کابلشو ها باید از پرس کابلشو استفاده کرد، این پرس کابلشو ها به صورت دستی، هیدرولیک و شارژی و برقی تولید می شود و بر اساس سایزی کابلشو و میزان هزینه ای که می خواهید بپردازید می توانید یک نوع از این پرس ها را انتخاب کنید.

برای انتخاب و بررسی و خرید پرس کابلشو مختلف می توانید از صفحه خرید پرس کابلشو دیدن فرمایید.

مقالات بیشتری بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *