معرفی انواع جک ماشین

جک ماشین در میان آن دسته ابزاری قرار دارد که باید در هر خودرویی وجود داشته باشد. عدم وجود یکی از انواع جک ماشین در خودرو باعث خواهد شد تا در زمان پنچر شدن ماشین، فرد نتواند لاستیک را تعویض کند و با مشکلات بسیاری مواجه شود. با توجه به این که احتمال پنچر شدن ماشین کم نیست، باید اقدام به خریداری یک مدل جک مناسب با توجه به نیاز خود کنید. در ادامه انواع جک ماشین را معرفی می‌کنیم و در خصوص هر کدام اطلاعات بیشتری بیان خواهیم کرد. همچنین شما می‌توانید جک‌های مناسب را با کیفیت بالا از طریق مجموعه تولزیاب خریداری کنید.

آشنایی با انواع جک ماشین

جک‌های ماشین انواع متفاوتی دارند، به طوری که حتی خریداران ممکن است آن‌ها را با سایر جک‌ها، مثل جک هیدرولیک یک طرفه اشتباه بگیرند. انواع جک ماشین سواری از نظر قیمت، نوع کارکرد، میزان وزنی که می‌توانند تحمل کنند و چند مورد دیگر با یکدیگر تفاوت دارند. انواع جک بالابر خودرو عبارتند از:

۱- جک دستی

جک دستی ماشین

جک دستی که از آن با نام‌های دیگری مانند جک مکانیکی یا جک دنده ای نیز یاد می‌شود، یکی از انواع رایج جک ماشین است. در بسیاری از خودروهای سواری این جک را می‌توان پیدا کرد. البته لازم به ذکر است که استفاده از این جک نیاز به نیروی بدنی فرد دارد و استفاده از آن اندکی سخت است.

۲- جک هیدرولیکی

دومین نوع از انواع جک ماشین سنگین و سبک، جک هیدرولیکی است. این جک‌ها با فشار روغن کار می‌کنند. فشار روغن سبب می‌شود که پیستون به سمت بالا حرکت کند و خودرو بلند شود. استفاده از جک هیدرولیکی بسیار ساده تر از جک دستی است. افراد با داشتن میزان کمتری قدرت هم می‌توانند از آن برای بالا بردن خودرو استفاده کنند. البته قیمت جک هیدرولیکی اندکی بالاتر از جک دستی است اما با توجه به میزان راحتی بیشتری که استفاده از آن‌ در پی دارد، بسیاری به سراغ خرید این نوع جک می‌روند. جک هیدرولیکی انواع متفاوتی دارد که سه مورد از مهم ترین و رایج ترین آن‌ها را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

جک سوسماری

جک سوسماری خودرو

جک سوسماری یکی از رایج ترین انواع جک هیدرولیکی و جک خودروست که تعمیرکاران زیادی از آن استفاده می‌کنند. این جک توان قدرتی بالایی دارد و می‌تواند ماشین‌های سنگین را به راحتی از زمین بلند کند. اما به دلیل اندازه بزرگ و وزن زیاد، جا به ‌جایی این جک‌ها ساده نیست و به همین دلیل است که بیشتر در تعمیرگاه‌ها می‌توان آن را مشاهده کرد.

جک هیدرولیکی روغنی

دومین نوع از انواع جک هیدرولیک، نوع روغنی آن است. این جک اندازه کوچک تری در مقایسه با جک سوسماری دارد. همین امر سبب شده تا جا به جایی این نوع از انواع جک ماشین ساده تر باشد و افراد بتوانند به راحتی آن را در صندوق عقب خودرو جا دهند. بد نیست بدانید که از این جک می‌توان برای بلند کردن خودروهای سبک و سنگین استفاده کرد.

۳- جک برقی

انواع جک برقی خودرو را باید در میان جدید ترین محصولاتی قرار داد که برای راحتی دارندگان ماشین طراحی شده اند. استفاده از انواع جک ماشین بسیار ساده است و همین امر سبب شده تا کسانی مانند بانوان که کار تعویض لاستیک برای آن‌ها بسیار دشوار است، بتوانند این کار را به شکلی ساده تر انجام دهند. معمولاً این جک‌ها نیروی مورد نیاز خود را از فندکی ماشین می‌گیرند. وزن کم، ابعاد کوچک و راحتی در انجام کار را باید از ویژگی‌های جک‌ برقی خودرو دانست.

نکاتی برای انتخاب جک مناسب از میان انواع جک ماشین

 نکاتی برای انتخاب جک مناسب از میان انواع جک ماشین

تنوع بالای جک خودرو باعث شده تا برخی افراد در زمان خرید این وسیله کاربردی و مهم دچار سردرگمی شوند. توجه به برخی نکات باعث خواهد شد تا خرید بهتری داشته باشید و بتوانید از آن به شکلی مؤثرتر استفاده کنید. از مهم ترین فاکتورهایی که پیش از انتخاب جک مناسب از میان انواع جک ماشین باید به آن‌ها توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- نوع خودرو

اولین و مهم ترین نکته ای که در زمان انتخاب جک ماشین باید به آن توجه داشته باشید، نوع خودرو و وزن آن است. زیرا برخی جک‌ها تنها برای وزن مشخصی کاربرد دارند. همچنین هر چه خودرو سنگین تر باشد، استفاده از جک‌های دستی و مکانیکی سخت تر خواهد بود. پس در هنگام انتخاب، توجه به نوع و وزن خودرو را از یاد نبرید.

۲- نوع جک

استفاده از برخی جک‌ها مانند جک هیدورلیک و برقی بسیار ساده تر از جک‌های مکانیکی است. پس در هنگام انتخاب جک خودرو، راحتی را فراموش نکنید. به عنوان مثال استفاده از جک مکانیکی برای بانوان بسیار دشوار و سخت خواهد بود. در صورتی که آن‌ها این نوع جک را در خودرو داشته باشند، در زمان پنچر شدن ماشین با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد. در صورتی که در این زمان استفاده از جک هیدرولیک و برقی برای آن‌ها بسیار ساده تر است.

۳- کیفیت جک

برندهای بسیاری اقدام به ساخت و عرضه جک ماشین می‌کنند. هر چه برندی که انتخاب می‌کنید، کیفیت بالاتری داشته باشد، دوام و عمر جک افزایش خواهد یافت.

۴- اندازه جک خودرو

اندازه جک یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از برخی جک‌ها مانند جک سوسماری بسیار ساده است. اما قرار دادن آن‌ها در خودرو اصلاً ساده نیست. این نوع جک برای تعمیرگاه‌ها گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود؛ این در حالی است که خرید جک سوسماری برای قرار دادن آن در خودرو را نمی‌توان مناسب دانست.

۵- گارانتی خدمات پس از فروش

یکی از مواردی که افراد بسیاری در زمان خرید جک ماشین به آن توجه نمی‌کنند، گارانتی و خدمات پس از فروش است. خرید از مجموعه‌های معتبری مانند تولزیاب در حقیقت شروع یک همکاری است. زیرا کلیه ابزاری که با استفاده از خدمات این مجموعه خریداری می‌شوند شامل خدمات پس از فروش است. همین امر باعث خواهد شد که خیال شما از نظر کیفیت محصولات راحت باشد و بتوانید خرید خوبی داشته باشید.

جک ماشین یکی از ابزارهایی است که تمام دارندگان خودرو به آن نیاز دارند. داشتن یک جک خودروی مناسب می‌تواند میزان مشکلاتی را که در هنگام پنچر شدن خودرو با آن مواجه می‌شوید کاهش دهد. آشنایی با انواع جک ماشین باعث خواهد شد که بتوانید از میان آن‌ها گزینه بهتری را انتخاب کنید. البته توجه به برخی نکات مانند نوع و وزن ماشین، اندازه جک، نوع جک، کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش را از یاد نبرید. برای خرید جک‌های متفاوت خودرو مانند جک سوسماری و جک هیدرولیک می‌توانید به سایت تولزیاب مراجعه کرده و از خدمات ما بهره‌مند شوید.

مقالات بیشتری بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *