بکس برقی بهتر است یا بادی؟ راهنمای خرید آچار بکس

برای بسیاری این سؤال مطرح می‌شود که بکس برقی بهتر است یا بادی. اما افرادی که تکنسین، تعمیرکار و یا دانش آموختۀ حوزه فنی و مهندسی باشند، به خوبی می‌دانند که آچار بکس بادی و یا برقی هر کدام مشخصات ویژه‌ای داشته و مزایا و معایبی دارند. با این وجود برای خرید هر کدام از آچار بکس‌ها باید به نکاتی توجه داشت که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

آچار بکس بادی و کاربردهای آن

آچار بکس یا جغجغه‌ای یکی از ابزارهای کارآمد برای باز و بسته کردن پیچ و مهره‌های سفت، زنگ زده و حتی دور از دسترس است. این ابزار در شرایط دشوار به تعمیرکاران کمک می‌کند تا فرآیند تعمیر را سریع‌تر پیش ببرند. اما آنچه اهمیت دارد، نوع آچار بکس مورد استفاده است که می‌تواند بادی یا برقی باشد.

برای آن‌هایی که دوست دارند کاربر آچار بکس بادی چیست، باید بگویی که این آچار پنوماتیک، ابزاری قدرتمند است که با هوای فشرده حاصل از کمپرسور، نیروی لازم را به آن می‌دهد. در حقیقت منبع انرژی بکس بادی همین کمپرسور است و قدرت زیاد حاصل از آن باعث شده که آچار بکس بادی در صنایع سنگین و صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

مزایا و معایب آچار بکس بادی

مزایا و معایب آچار بکس بادی

آنچه باعث جلب توجه بسیاری از تعمیرکاران و تکنسین‌ها به آچار بکس بادی شده، مزایایی است که در آن وجود دارد. این مزایا عبارتند از:

داشتن قدرت کافی

متکی بودن بکس بادی به کمپرسور برای تأمین قدرت کافی در کار، باعث شده که انرژی و توان کمتری از کاربران بگیرد. در حالی که نیروی گشتاور و سرعت بالا برای کارهای سنگین مانند تعویض لاستیک و چرخ‌های خودروها، به سهولت تأمین می‌شوند. در نتیجه این افراد از قدرت کافی آچار بکس بادی در باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره‌های سخت و بزرگ رضایت دارند.

وزن کم

وزن عاملی است که در مقایسه بکس بادی و برقی مورد توجه قرار دارد. مزیت مهم بکس بادی کم وزن بودن آن است. همین نکته باعث شده که وقتی فردی می‌پرسد بکس بادی بهتر است یا برقی، به این نکته اشاره کنیم که از نظر وزن، بکس بادی می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

سر و صدای کم

بسیاری از کاربران بکس بادی، علاوه بر توجه به وزن، سهولت استفاده و قیمت آچار بادی، به این موضوع نگاه می‌کنند که بکس بادی سر و صدای کمی تولید می‌کند.

بی نیازی به برق

بر خلاف بکس برقی، انواع آچار بکس بادی مانند آچار چپقی، برای کار کردن به منبع برق نیاز ندارد. در نتیجه از آنها به آسانی در بسترهایی استفاده می‌شود که منبع برق وجود ندارند.

ایمنی بالا

آن‌هایی که با این سؤال برخورد می‌کنند که بکس برقی بهتر است یا بادی، باید به ایمنی بالاتر بکس بادی نسبت به بکس برقی توجه داشته باشند. آن هم به دلیل منبع برقی که بکس بادی از آن بی نیاز است و اتصالی، برق گرفتگی، جرقه و انفجار حاصل از اتصالی و مواردی از این دست در کار با بکس بادی رخ نمی‌دهند.

دوام بالاتر بکس بادی

دوام بالاتر بکس بادی

هنگامی که به قیمت بکس بادی نگاه می‌کنید، شاید به این موضوع بیشتر توجه کنید که آچار بکس بادی بهتر است یا برقی، اما باید بگوییم که بکس بادی‌ها دوام بالاتری داشته و تعمیر آنها ممکن است بعد از مدت زمانی طولانی، لازم شود. به این ترتیب دوام و مقاومت بالایی آچارهای بادی مورد توجه خریداران هستند.

با وجود مزایای بکس بادی، نباید معایب آن را هنگام خرید نادیده گرفت.

نیاز به کمپرسور

منبع تغذیه آچار بکس بادی کمپرسور است و بدون آن کار کردن بکس بادی امری غیرممکن به نظر می‌رسد. به همین دلیل باید کمپرسور در تعمیرگاه یا صنعت همراه تعمیرکاران و تکنسین‌ها باشد که توان لازم برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره مهیا شوند.

قیمت بالا

آچار بکس بادی نسبت به نوع برقی قیمت بالاتری دارد. همین موضوع باعث مقایسه دقیق‌تر مزایا و معایب آچار بکس بادی و برقی از سوی خریداران می‌شود.

خطرات احتمالی

هنگام کار با هر ابزاری در صنعت خطراتی وجود دارند که بکس بادی نیز از آن مستثنی نیست. چشم مهم‌ترین و آسیب پذیرترین عضو بدن در کار با آچار بادی است. شلیک شدن ناگهانی شیلنگ انتقال دهندۀ هوا به آچار، باعث ضربه زدن به چشم می‌شود.

آچار بکس برقی و کاربردهای آن

آچار بکس برقی و کاربردهای آن

اکنون بهتر است به آچار بکسی نگاه بیندازیم که با منبع برق کار می‌کند. این نوع از آچار بکس‌ها تفاوت زیادی به آچار بادی ندارند و تفاوت عمده آنها منبع تأمین کننده انرژی است که برق شهری برای آچار بکس برقی کافی است. در ساختار داخلی این آچار، موتور جریان مستقیم (DC) وجود دارد که امکان استفاده از برق را به آن می‌دهد.

اگر مقایسه آچار بادی و برقی را از نظر عملکرد انجام دهید، متوجه عملکرد مشابه آنها خواهید شد. اگرچه نیروی گشتاور بالای انرژی بادی نسبت به انرژی الکتریکی باعث شده توان بکس بادی از بکس برقی بیشتر باشد.

مزایا و معایب آچار بکس برقی

آچار بکس برقی هم مانند بکس بادی مزایا و معایبی دارد که توجه به آنها ضروری است.

سهولت استفاده

ساختار بکس برقی و نحوۀ کار با آن به گونه‌ای است که افراد مبتدی و کم تجربه نیز می‌توانند از این دستگاه به آسانی استفاده کنند. متکی نبودن این آچار به کمپرسور باعث شده که جا به جایی آن کار آسان‌تری باشد.

قیمت مناسب

آچار بکس برقی نسبت به آچار بکس بادی قیمت مناسب‌تری دارند. همین موضوع باعث می‌شود که بعضی از تعمیرکاران با توجه به برنامه و شرایط محیط کاری خود، بکس برقی را ترجیح دهند.

با وجود این مزایا دو عیب برای بکس برقی‌ها وجود دارند که عبارتند از:

نیاز به برق

منبع تغذیه بکس برقی، برق شهری است. در نتیجه در محیط‌هایی از آن استفاده می‌شود که دسترسی به برق یا ژنراتور برق وجود داشته باشد. اگر برق شهری قطع باشد، این ابزار نیز قابل استفاده نخواهد بود.

سر و صدای زیاد

نکته منفی درباره بکس برقی، سر و صدای زیاد و غیراستاندارد آن است. این نکته هنگام خرید ابزارهای صنعتی برای تعمیرگاه‌هایی که فاصله زیادی از مناطق مسکونی ندارند، اهمیت زیادی دارد. این موضوع در مصارفی با ابعاد کوچک‌تر و خانگی مهم جلوه می‌کند.

راهنمای خرید آچار بکس بادی

راهنمای خرید آچار بکس بادی

هنگامی که می‌خواهید آچار بکس بادی خریداری کنید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

  • کاربرد آچار بکس انتخابی: آچار بکس بادی برای کارهای سنگین و صنعتی انتخاب مناسبی است. اما اگر کارهای سبک‌تر و خانگی در برنامه کاری شماست، بکس برقی بهتر خواهد بود.
  • قدرت: با توجه به سنگینی کارهای در حال انجام، بهتر است خرید خود را انجام دهید. اگر برای مصارف سنگین و صنعتی آچار تهیه می‌کنید، بکس بادی انتخاب بهتری است. اما در صورتی که به قدرت خیلی زیادی نیاز ندارید، بکس برقی مناسب خواهد بود.
  • نیروی گشتاور: گشتاور معیاری است که میزان قدرت چرخشی آچار بکس را نشان می‌دهد. هر چه گشتاور بیشتر باشد، قدرت چرخشی آچار نیز بیشتر خواهد بود. در مشخصات آچار بکس انتخابی با مقایسه نیروی گشتاور، می‌توانید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.
  • وزن: اگر به مقدار زیاد و طولانی مدت از آچار استفاده می‌کنید، آچاری با وزن کمتر را انتخاب نمایید. به این ترتیب دستانتان دیرتر خسته خواهند شد. باید به این نکته توجه داشته باشید که بالانسر بکس ابزاری برای کاهش وزن بکس بادی است و به کاهش وزن شدید این دستگاه کمک خواهد کرد.
  • قیمت: با توجه به بودجه‌ای که برای خرید اختصاص داده‌اید، باید سراغ بکس بادی و یا برقی مناسب بروید.

خرید آچار بکس از تولزیاب

اکنون تفاوت میان آچار بکس برقی و آچار بکس بادی را بهتر می‌دانید. شما می‌توانید انواع آچار بکس برقی و بادی را در سایت تولزیاب مشاهده کرده، بروشور هر یک را مطالعه نموده و بهترین انتخاب را انجام دهید.

مقالات بیشتری بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *