نکات تعمیر بکس بادی + روش عیب یابی

آچار بکس بادی یکی از ابزارهای ضروری در تعمیرگاه‌ها و کارگاه‌ها به حساب می‌آید. ساختار آن به گونه ای است که به تعمیرکاران و تکنسین‌ها کمک می‌کند به راحتی پیچ و مهره‌هایی با سایزهای متنوع را باز و بسته کنند. اما اگر عملکرد درستی نداشته باشد، باید روش‌هایی را برای عیب یابی آن به کار برد. علاوه بر این نکاتی را درباره تعمیر بکس بادی باید مد نظر داشت که در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد.

عیب یابی بکس بادی؛ شناخت اجزای داخلی بکس بادی

بسیاری می‌دانند که آچار بکس بادی چیست و به این نکته واقف هستند که آچار بکس بادی یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در تعمیرگاه‌ها و کارگاه‌هاست که گاهی کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد. در این حالت باید عیوب آن را یافت و راهکارهایی برای تعمیر آن به کار بست.

البته باید نکته مهمی را پیش از هر کاری در نظر داشته باشید و آن مطالعه دستورالعمل‌های کاربردی است. زیرا این دستورالعمل‌‌ها به شما ابزارهای مناسب و با کیفیت و همچنین راهکارهایی را معرفی خواهند کرد که شما با استفاده از آنها می‌توانید، تعمیر بکس بادی را به سهولت انجام دهید. اگرچه گاهی تعمیر آن کار دشواری است و خرید بکس بادی راهکار سریع تر و مناسب تری خواهد بود.

برای اینکه آچار بادی را عیب یابی کنیم، باید چند مرحله را دنبال کنیم.

تنظیم فشار هوا

تنظیم فشار هوا

عملکرد صحیح آچار بکس بادی بر اساس فشار هواست. طبق توضیحات سازنده، فشار هوای آچار را تنظیم کنید. اگر هنگام استفاده، فشار هوا از محدوده معین کمتر باشد بکس بادی با قدرت پایینی کار می‌کند و میزان راندمان کار آن پایین می‌آید و اگر فشار باد بیشتر باشد به دستگاه آسیب جدی وارد می کند.

بررسی لوله‌ها و اتصالات

در گام بعدی باید اتصالات و لوله‌های ورودی هوا و یا فشار هوا را بررسی کرد. اگر لوله‌ها پارگی و یا خراشیدگی داشته باشند و یا اتصالات آنها معیوب باشد، فشار هوای موجود در بکس بادی از محدودۀ معین خارج شده و عملکرد آن با مشکلاتی همراه می‌شود.

تمیز کردن و نگهداری دستگاه

برای اینکه مطمئن شوید که رسوبات، آلودگی‌ها و ذرات معلق در هوا مانع از عملکرد صحیح آچار بکس بادی نشده اند، ابزار را به طور کامل تمیز کنید. البته توصیه می‌شود که این تمیزکاری به طور منظم و همیشگی انجام شود.

استفاده از ابزارهای اندازه گیری

با کمک فشارسنج و ترمومتر می‌توانید فشار هوا و دمای آچار بکس را بسنجید و از متعادل بودن شرایط آن مطمئن شوید. اگر دما و فشار هوا از محدودۀ معین شده کمتر یا بیشتر باشد، باید به دنبال تعمیر بکس بادی باشید.

روغن کاری آچارها

تنظیم فشار هوا

برای روان کار کردن اجزای اصلی آچارهای مختلف از جمله آچار بادی و آچار هیدرولیک، باید آنها را به طور منظم روغن کاری کرد. با این کار قطعات داخلی آچارها دچار ساییدگی و فرسودگی نخواهند شد.

کمک گرفتن از متخصص

در صورتی که با راهکارهای فوق به نتیجه لازم در عیب یابی آچار بادی دست نیافتید، می‌توانید به نمایندگی آچار بکس مراجعه کنید. علاوه بر این می‌توانید از متخصصان و تکنسین‌های این حوزه کمک بگیرید تا علاوه بر عیب یابی، تعمیر بکس بادی را برای شما انجام دهند.

مشکلات و تعمیر بکس بادی

اکنون نوبت به آن رسیده که مشکلاتی را بررسی کنیم که تکنسین‌ها هنگام کار با بکس بادی با آن مواجه می‌شوند. سپس راه حل هر مشکل را ذکر خواهیم کرد.

بکس بادی روشن نمی‌شود

هنگامی که آچار بکس بادی مورد استفاده شما کار نمی‌کند، باید اجزای اصلی آن را بررسی کرد. زیرا از کار افتادن هر بخش، عملکرد کل سیستم را تحت الشعاع قرار می‌دهد. برای این منظور اتصال بکس بادی را به کمپرسور هوا بررسی کنید. اگر این اتصال معیوب باشد، خبری از فشار هوای موجود در ابزار و ایجاد قدرت کافی در آن نیست.

فیلتر هوا را بررسی کنید. اگر این فیلتر معیوب یا کثیف باشد، با تعویض و تعمیر، مشکل حل خواهد شد. علاوه بر این موارد باید شیر ورودی هوا به آچار بادی و محرک ماشه را مورد توجه قرار دهید. این در حالی است که اگر موتور مربوط به کمپرسور هوا که بخش مهمی در عملکرد آچار بادی است، معیوب باشد، باز هم بکس بادی روشن نخواهد شد.

بکس بادی قدرت کافی ندارد

فقدان قدرت کافی بکس بادی

مشکل دومی که بکس بادی با آن مواجه خواهد شد، فقدان قدرت کافی است. این مشکل امکان باز و بسته کردن پیچ‌های سفت و سخت را از تکنسین‌ها می‌گیرد. در چنین شرایطی نیاز به بررسی محدوده فشار هوایی است که در ابزار وجود دارد. اگر شیلنگ هوا نشتی داشته باشد، فشار هوایی که به آچار بادی می‌رسد، کاهش خواهد یافت. تعویض شیلنگ می‌تواند فشار هوای ورودی را تنظیم کند. اگر چه بررسی پره‌ها و مکانسیم ضربه در کنار روغن کاری آچار بادی به حل این مشکل کمک می‌کنند.

باید توجه داشت که پره‌ها نباید در محیط سرد قرار بگیرند. بنابراین پیش از کار باید دستگاه را گرم کنید. اگر این نکته را رعایت نکنید، پره‌ها به طور جدی آسیب خواهند دید.

بکس بادی صداهای غیرعادی می‌دهد

گاهی پیش می‌آید که با کار کردن بکس بادی، صداهای غیر عادی به گوش کاربران آن می‌رسد. در چنین شرایطی، بهتر است که اجزای اصلی بکس بادی را روغن کاری کرد تا از ساییدگی قطعات کم شود. بررسی یاتاقان‌ها، عملکرد پره‌ها و مکانیسم ضربه در زمان استفاده از آچار بادی به رفع صداهای غیرعادی این ابزار کمک بسیاری می‌کند.

آچار بکس بادی هنگام کار لرزش دارد

لرزش بکس بادی هنگام کار

مشکل دیگری که کاربران آچار بکس بادی از آن شکایت می‌کنند، لرزش ابزار هنگام کار کردن است. بررسی اجزای اصلی و صحت عملکرد آنها از جمله بوش و مهره قفل، پره‌ها و مکانیزم ضربه و همچنین یاتاقان‌ها به پیدا کردن عیب اصلی و رفع آن کمک خواهد کرد.

نکات تعمیر بکس بادی

هنگامی که قصد دارید تا عیب یابی و تعمیر بکس بادی را انجام دهید، باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید.

  • هنگام کار کردن عینک و دستکش ایمنی و مناسب بپوشید تا در مقابل اتفاقات حین تعمیر ابزار مصون بمانید.
  • منبع تغذیه هوا و کمپرسور را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. این قسمت مهم، نقش حیاتی در صحت عملکرد آچار بکس بادی دارد.
  • برای تعمیر و تعویض قطعات مختلف، ابزارهای مناسبی را مورد استفاده قرار دهید. نادیده گرفتن این موضوع باعث بروز مشکلات بیشتر در بکس بادی می‌شود.
  • قطعات آسیب دیده را عوض کنید. جایگزینی قطعات جدید به احیای آچار بادی شما کمک بسیار زیادی می‌کند.
  • پس از تعمیر کامل بکس بادی، آن را بررسی کنید تا از صحت عملکرد این ابزار و تأثیر تعمیر و تعویض قطعات مطمئن شوید.
  • نگهداری بکس بادی تعمیر شده و ممانعت از ضربه دیدن آن باعث افزایش دوام و طول عمر آن خواهد شد.
  • سرویس سالانه آچارهای بکس بادی به رفع مشکلات موجود و ممانعت از شکل گیری مشکلات احتمالی در آینده کمک خواهد کرد.

آچار بادی ابزاری مقاوم و کاربردی در کارگاه‌ها و تعمیرگاه‌ها به حساب می‌آید. خرید بهترین آچار بادی‌ها و سایر ابزارآلات صنعتی از بستر امن، مطمئن و کاربرپسند تولزیاب به راحتی انجام می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاع درباره قیمت تجهیزات مختلف مانند قیمت جغجغه بادی و آچار بکس بادی به سایت تولزیاب مراجعه کرده و از خدمات مشاوره رایگان ما پیش از خرید بهره مند شوید.

مقالات بیشتری بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *